top of page

FloriWorld

FloriWorld-logo2.jpg

FloriWorld

  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram

Een betoverende interactieve thema-attractie over bloemen en planten

Van brainstorm tot oplevering duur  - 3 jaar

Eenmaal een vernieuwingsronde - 3 maanden     

www.floriworld.nl

Bezoekersbeleving

FloriWorld is een betoverende interactieve thema-attractie waarin de bezoeker de magie van echte en virtuele bloemen beleeft. Een magische belevingsroute langs bloemen en planten, waar in de 3000m2 grote attractie raken zowel jong en oud niet uitgekeken raken.

FloriWorld is permanent gevestigd op het terrein van de bloemenveiling in Aalsmeer en bevindt zich daarmee in het hart van de sierteeltsector. Deze attractie is zeer grootschalig en is opgezet om internationale toeristen in busladingen tegelijk door te laten stromen. De uitdaging was dan ook om de verschillende thema ruimtes aantrekkelijk te maken maar ook mensen soepel te laten doorstromen. Verder moest tijdens het ontwerp van het nieuwe gebouw alle techniek geïmplementeerd worden. 

Even
binnen
kijken

FWP_8209.jpg
IMG_0062.JPG
FWF9388.jpeg
FWF9812.jpeg

Verantwoordelijkheden voor de project manager

Begeleiding van de brainstormfase tot en met de realisatiefase. Contracteren van producenten, opstellen van het projectplan, begroting en milestoneplanning en tevens het bewaken hiervan. Algemeen contactpersoon en terugkoppeling over de status van het project. 

Bijzondere terugblik van de project manager

De diversiteit van dit enorme project. Elke themakamer was een attractie an sich, waar bij de ene vol stond met levende planten -met alle gevolgen van dien- en de ander volledig geprojecteerd werd. Het organiseren van de content, techniek en het decor was één groot feest in een roerige tijd van Corona, vastliggende schepen en stijgende chip en energie prijzen. 

bottom of page